Jak znaleźć dobrą lokalizację pod kawiarnię?

Twoja wizja eleganckiej kawiarni w spokojnej okolicy może być trochę mglista, gdy zaczynasz szukać odpowiedniej lokalizacji biznesowej. Z pozoru wydaje się to łatwe, jednak czasem staje się źródłem frustracji. Możesz mieć problem z ograniczoną ofertą, wysokim czynszem, czy niemiłym właścicielem. Warto więc skorzystać z usług agencji nieruchomości komercyjnych, która pomoże Ci znaleźć doskonałą lokalizację.

Kim jest Twój potencjalny klient?

Wybierając lokal, zastanów się nad grupą docelową. Do kogo chcesz skierować swoją ofertę? Odpowiedź na to pytanie jest kluczowa. Pomyśl, dokąd zmierza klient, gdy mija Twoją kawiarnię. Zastanów się, dlaczego miałby do niej wstąpić, idąc do pracy, szkoły, czy uczelni. Przykładowo jeśli kierujesz swoją ofertę do osób spieszących się do biura, nie szukaj lokalu w centrum handlowym. Taka lokalizacja może być problematyczna, nawet jeśli galeria znajduje się w centrum miasta. Lepiej byłoby otworzyć kawiarnię koło biurowca lub w dzielnicy biznesowej. Jeśli natomiast Twoją grupą docelową mają być studenci, poszukaj lokalu blisko danej uczelni. Studenci wstąpią do kawiarni przed zajęciami lub w przerwie między wykładami.

Jak znaleźć dobrą lokalizację pod kawiarnię? 

Sąsiednie firmy

Szukając najlepszej lokalizacji, zwróć uwagę na sąsiednie firmy, które mogą wpłynąć na rentowność Twojej działalności - zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Pamiętaj, by nie ograniczać się tylko do sprawdzania najbliższych konkurencyjnych kawiarni. Jeśli zamierzasz kierować swoją ofertę do osób, które chcą szybko zjeść pyszne śniadanie, obserwuj też lokale serwujące smoothie, świeżo wyciskane soki, bajgle, pączki, czy drożdżówki. Zwróć także uwagę na sieć fast foodów. Chociaż wszystkie te firmy należą do różnych kategorii, mogą konkurować z Twoimi usługami. 

Dobrym pomysłem będzie otwarcie kawiarni w pobliżu innych firm lub uniwersytetu. Dzięki temu stworzysz idealne miejsce dla pracowników lub studentów. Jeśli kierujesz ofertę do klientów, którzy nie wyobrażają sobie popołudnia bez kawy, poszukaj odpowiedniego lokalu w centrum handlowym. Wstąpią do Ciebie podczas spacerów lub zakupów.

Wygodna lokalizacja

Dobra lokalizacja to jeden z kluczowych czynników, który wpłynie na to, czy klienci wstąpią do Twojej kawiarni i będą regularnie do Ciebie wracać. Zastanów się, jak Twój docelowy konsument może do Ciebie dotrzeć. Zadbaj o miejsca parkingowe dla klientów. Sprawdź też, czy lokal znajduje się blisko przystanku autobusowego, metra lub dworca kolejowego. Pamiętaj, że jeśli nie będzie dobrze skomunikowany, możesz przegrać z konkurencją.

Dostępna przestrzeń

Urządzając kawiarnię, zadbaj o przytulną atmosferę. Zastanów się, ile osób może się w niej zmieścić, nie powodując przy tym tłoku. Potrzebujesz również miejsca na wygodne ustawienie wyposażenia. Zadbaj o to, by bariści mogli pracować w komfortowych warunkach. 

Jak znaleźć dobrą lokalizację pod kawiarnię? 

Warunki najmu

To najbardziej oczywiste pytanie, które przychodzi na myśl, gdy szukasz lokalu. Czy rzeczywiście możesz sobie na niego pozwolić? A co ważniejsze, czy klientów stać na skorzystanie z Twoich usług? Jeśli wybierzesz lokalizację z wysokim czynszem, odbije się to w cenach kawy. Chociaż nie jest to złe, musisz pamiętać o potencjalnych klientach.

Partnerem materiału jest firma LOCO Commercial - agencja nieruchomości komercyjnych Warszawa